Thursday, February 16, 2006

Fett med cuttad.
Jag skulle laga kikärtsgryta. Hackade lök, svamp och ruccolasallad lite nonchigt sådär som jag brukar... det skulle tyvärr visa sig att det idag var i nonchigaste laget. Just det - ett ögonblick av min egen oskärpa tillsammans med en kniv av oerhörd skärpa. Aj.
Så nu sitter jag här, sur, med ett stort jävla plåster, en halv nagel och en dunkande tumme. Surt.
Jag har ringt 112. Dom sa att allt växer ut, till och med den lilla biten av tummen som försvann. "Det är bara kött så långt ute i tummen", sa dom. Jag letade efter biten ett tag men den var borta. Nageln också.
Det finns såklart en möjlighet att alltihop hamnade i ruccolasalladen... som hamnade i grytan... som hamnade i mig. Först tänkte jag att det var äckligt i så fall, men hey - det är ju mitt liksom. Skönt att få tillbaka det.
Kikärtsgrytan blev faktiskt smakmässigt något alldeles extra till slut. Kanske var det bara tur, kanske var det känslan av att ha lagt ner lite mer lidande än vanligt i något... men kanske... kanske var det något "alldeles extra" som gjorde det.

1 comment:

Anonymous said...

Fan vad äckligt. Men men, är man en äkta bloggare, ja då sparar man ju inte på krutet och det tycks mig sålunda vara så att du har iklätt dig din bloggroll till 100%.

Starkt jobbat boy!