Wednesday, March 01, 2006

Vägen fram och tillbaka till stan räcker precis för att hinna lyssna igenom hela Interpols första platta, så det var precis vad jag gjorde. Att lyssna på musik och gå är att välja soundtrack till livet.
När valet känns riktigt logiskt så gör jag allt i takt. Det var mörkt, kallt, och på ett fint och lite konstigt sätt ensamt ute. Jag gjorde alltså allt i takt till Interpol dom där kilometerna.

Betalade räkningar, skrotade på bokreor, bestämde mig för Burger King. Det var kö, två stycken faktiskt. I den ena kön stod jag och funderade på en "Angry BBQ Beef"-baguett, i den andra stod en äldre herre och funderade på samma sak, dock på ett helt annat sätt. Han var av den generationen som fortfarande tror att det hjälper att översätta engelska till svenska, att det i sig skulle ge mer information. Så är det inte idag, us kids know.

"Jag tror jag tar en sån där arg bebeku biff-baguett..."

Och egentligen var det ju bara riktigt logiskt.

No comments: