Monday, April 10, 2006

Men hata poker! Ärligt, hata poker... hata poker för det är en sån sjuk fluga. Det enda jag respekterar med poker är dom onda jävlarna bakom dess snygga hjärntvätt som vi kallar marknadsföring. Det i sin tur är dock lite samma sak som den där uttjatade grejen att säga att Hitler var en duktig retoriker - det är liksom inte alls bra ändå så det spelar ingen roll. Effektivitet är inte allt, i så fall är ju exempelvis Jamba! ett toppenföretag också. Precis, end of discussion.

Om man nu prompt ska visa en nördig aktivitet på fyra kanaler samtidigt på kvällarna så kan man väl köra nått skönt?

Ja kör... kör Drakborgen, goddamnit! Alla som spelat Drakborgen som ung vet att det inte blir mer spännande runt ett köksbord än så. Talisman vore också nice, för er som kommer ihåg det... poängen är i alla fall att det finns ballare grejer att hypa. Jag skulle lätt kolla på Celebrity Drakborgen Showdown om det gick på tv - att se Ben Afflecks min när han drar ett "draken vaknar"-kort vore underbar tv.
Äh, kör vad som helst bara det inte är poker! Kör old school rollspel! Världen skulle hålla andan när Coolio måste slå lägre än 3 på en t-10 för att upptäcka fara i tid.
Kör Spökslottet, Monopol eller Risk. Allt är coolare än poker.

Ps.
Om någon med inflytande läser det här: kör inte Rappakalja. Rappakalja skulle bara bli Gäster med gester/Så ska det låta-pajigt. Sånt har vi tillräckligt av redan.

6 comments:

Anonymous said...

Hey.

Såg ditt inlägg om poker. Jag tar åt mig..

Jag spelar ibland poker 4-5 timmar en kväll, för att totalt vinna eller förlora 10kr... Jag gör det för att det är roligt, för att mina nerver är så svara så skulle jag spelar för mer, skulle jag nog få tas in...

Jag förstår dina tankar om hypen, men jag gillar verkligen pokern. Jag gillar något som e hypat, trist, men jag har roligt. Lagom med spänning för mig, lite mer än i ett kinderägg...

För övrigt får du hälsa dagan och ankan när ni är i fjälls.

Men måste fråga. Göteborg eller Sundsvall?

Kram
Erik

Anonymous said...

Igen...

SVAGA.. Inte svara!

Fler stavfel finns... Som "spelar" istället för "spela"...

Jag är kass...

pappahumor said...

Hm, verkar inte finnas något bättre sätt att svara på kommentarer än här... oh well...

Tja Erik, vi verkar känna varann - vem exakt är du?

Kortfattat om din kommentar: ta inte åt dig, för det är inte tänkt så. I inlägget tar jag upp: 1. att poker är grymt hypat, och 2. att det går sjukt mkt på tv... möjligen också 3. att det vore spännande om otippade grejer gick på tv också... för jag tror inte Coolio vill vara med i Celebrity Drakborgen Showdown på fullaste allvar. Om du gillar poker så kör på hur mkt du vill. Verkligen.

Den här är bloggen är en lek med tanken. Det är rätt överdrivet. Det är rätt mkt på skoj.

Schyst att du läser iaf, tack.

Och... Örebro.

Anonymous said...

Drakborgen ligger mig närmare till mitt efternamn än man kan tro och du har i alla fall polat med min kusin tidigare (johand i örebro)...

Hursomhelst. Klart jag spelar poker och jag håller med dig om att det är cepe att dom sänder poker på 4 kanaler samtidigt. Jag har inte så många videobandspelare så jag kan spela in alla samtidigt.. bättre dom sänder alla på rad på en kanal... med lite paus så jag hinner byta band.


Å klart jag läser din blogg, jag menar, jag gillar också (dunder)honung...

Sen var min fråga egentligen Göteborg eller Örebro... Snacka om att jag inte kan nånting nuförtiden...

Kram
Erik

Anonymous said...

Det är viktigt att sätta upp klara mål i livet. Något som inte är för svårt så att man inte tappar motivationen. Som att borsta tänderna åtminstonde tre gånger i veckan, förutom när det är långhelg som i veckan förstås. Eller att ta telefonnummret på de flesta man råkar ligga med så att det underlättar för ungdomsmotagningen i deras spårningsarbete.

Mitt nya mål är att föra upp http://bajs.blogg.se till en förstaplats på google när man söker på bajs. Eftersom att jag bara är en gästbloggare, AKA parasit, i bloggen så räknar jag även det som sammhällstjänst och en god gärning.

Jag tror att jag hamnar i himmlen trots allt.

Anonymous said...

På tal om gäster med gester... Jag skulle följa vilket sällskapsspel som helst som Johannes Brost var med i... Rapakalja, Yatzy, Trivial Persuit, you name it. Hell, släng in honom i Big Brother-huset och få honom att bonka med Jessica så skulle jag fan köpa DVD-boxen.