Thursday, April 20, 2006


Jag har fyllt år! Grattis mig, tack så mycket.
Jag tycker fortfarande det är ok att fylla år, saker och ting blir fortfarande bättre och bättre - mustaschen blir tätare och förnuftet större. Jag var rätt lugn inför den här födelsedagen, 24 år är ju en sån där typisk icke-milstolpe i livet. 18 är en grej att bli, 20 är jämnt och därför per automatik viktigt... 24 är bara någonstans mellan 20 och 25. Skönt det.
Nästa år är jag "25+". Det kommer troligen inte alls kännas lika lugnt.

Värt att nämna är att jag fick en Darth Vader-mask av min flickvän. Så jävla cool alltså, den är precis som i filmerna och det finns en mick i som gör att man får Vader-vocoder-röst när man pratar. Sen finns det knappar för one-liners, typ "There is no escape!" och "Do not underestimate the daaaaahrk side of the force".
Fantastiskt på riktigt alltså. Jag tror det kan vara det coolaste jag fått sen jag fick Rocksteady-gubben (noshörningen i Turtles) när jag var typ 9 bast.
Självklart blev jag tvungen att ta ut "Imperial March" på gitarr ögonaböj. Ska sätta på mig hjälmen nu, andas tungt och köra lite mer.

2 comments:

ninamy said...

cool mask!

måste erkänna att det kändes inte alltför skoj att fylla 25. nu för tiden ska jag kryssa i rutan "25-30" istället för "20-25", lite lätt ångestframkallande sådär. :-)

Och du, grattis i efterskott!

Anonymous said...

Grattis bror!

Jag är skyldig dig en present... Egentligen har jag tänkt vänta tills vi är knall någonstanns och försöka med typ "Öhhh... Jag har inte köpt nån present åt dig. Här får du en lakrisshot... Vi är kvitt nu va?"